Thursday 10 July 2014

Saya cantik suami sayang :)

Posted by Aldilla Ishak at Thursday, July 10, 2014
Ketika di alam percintaan, apa sahaja yang kita pakai dan lakukan pastinya mendapat pujian daripada kekasih .

Berbeza pula sesudah berkahwin, ramai wanita merungut tidak mendapat perhatian yang sama dari kekasih yang kini sudah bergelar suami .

Sebagai seorang isteri, bagaimana cara terbaik untuk kita mendapatkan semula perhatian dan pujian sebegitu daripada suami tersayang ?

Sekiranya pasangan kita sudah hampir ' melupakan ' kata2x atau ungkapan pujian dan perhatiannya kepada kita, mungkin kita boleh bertindak memulakannya dahulu untuk menarik perhatian suami kita .

Namun, mengembalikan semula daya tarikan kita kepada suami, bukan sekadar lebih bercirikan fizikal dengan menukar penampilan kepada yang lebih menawan . Sebenarnya ia memerlukan lebih dari itu .

http://aldilla-ishak.blogspot.com


Jaga penampilan:

- Adalah penting untuk menukar penampilan kita kepada lebih bersih dan kemas apabila di rumah . 
- Jangan hanya setakat berbaju tidur atau berbaju kelawar sepanjang hari . Jika kita suri rumah sepenuh masa, bila suami balik, ambil kesempatan untuk mandi, segarkan diri dan berpakaian bersih untuknya . 

Tanya pendapatnya : 

- Cuba tanya pendapatnya mengenai baju yang kita mahu beli ketika keluar membeli-belah . Biar dia tahu apa yang kita pakai semuanya adalah mengikut cita rasanya . 

Kekal bentuk badan 

- Cuba kekalkan bentuk tubuh kita biarpun tidak seperti ketika anak dara .
- Beli sesuatu yang 'rahsia'
- Beli pakaian dalam yang disukainya dan biarkan dia tahu dia sentiasa di ingatan kita .
- Jangan terlalu berkira
- Luangkan sedikit masa dan wang dengan menjaga penampilan kita . Pergi spa, buat cucian muka, belanjakan untuk kuku dan tangan kita yang cantik, belia alat solek untuk berhias dan sebagainya .

Mulakan langkah awal

Cuba goda si dia dan berikan gerakan nakal kita sebagai langkah awal . Kadangkala, pasangan kita agak jemu dengan taktik yang sering dimainkannya, apa lagi, cubalah taktik baru dengan kita memulakan gerakannya dahulu .
-
------
---------
--
-----
so, cubalah ya kawan2x :)

http://aldilla-ishak.blogspot.com

:: sekadar gambar hiasan ::

 

Perempuan Melayu Terakhir Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review